Вітаю Вас, Гость! Реєстрація

Шпаргалка

П`ятниця, 29 Березня 2024

24,         Поточна і перспективна платоспроможність


 

Платоспроможність — це можливість підприємства наявними грошовими ресурсами своєчасно погасиш свої строкові зобов’язання.

Коли підприємство має добрий фінансовий стан, то воно стійко платоспроможне. У разі поганого фінансового стану — воно періодично або постійно є неплатоспроможним.

У процесі фінансового аналізу вивчається поточна і перспективі платоспроможність.

При дослідженні поточної платоспроможності порівнюються суми платіжних засобів підприємства з строковим и зобов'язанням и.

З'ясуємо, що відноситься до платіжних засобів і до строкових зобов’язань підприємства.

Щодо визначення суми платіжних засобів є рв ні точки зору.

Правильніше до платіжних засобів відносити грошові кошти, короткострокові цінні папери (вони можуть бути швидко реалізовані й перетворені в гроші) та частину дебіторської заборгованості щодо якої є впевненість у надходженні.

До строкових зобов'язань доцільно включати поточні пасиви короткострокові кредити банків, кредиторську заборгованість за товари, роботи, послуги, бюджету тощо.

Поточна платоспроможність визначається за певний звітний період. Але її можна дослідити і в середині звітного періоду.


 

             Σпз

Коп.=------------

             Σсз

Для нього на підприємстві складається платіжний календар і визначається коефіцієнт оперативної платоспроможності (Коп):

Σпз  —  сума платіжних засобів;

Σсз  —  сума строкових зобов'язань.

Платіжний календар складається на основі даних аналітичного обліку, виписок банку і т. ін., тобто такі дослідження можна пройти тільки у внутрішньому фінансовому аналізі

Платіжні календарі можна складати щоденно, за тиждень, декаду, два тижні, місяць. Періодичність їх складання залежить від платоспроможності господарюючого суб’єкта, Якщо підприємство має стійку платоспроможність, то платіжні календарі складаються рідше, якщо існують певні проблем и, то подібні розрахунки робляться частіше.

Причини неплатоспроможності:

•   помилки в розрахунках планових обсягів виробництва і реалізації продукції, м собівартості;

•   невиконання планових завдань виробництва і реалізації продукції, порушення її структури та асортименту, зниження якості;

•   підвищення собівартості продукції;

•   в умовах конкуренції втрата каналів реалізації і постійних покупців, замовників;

•   неплатоспроможність самих покупців і замовників з різ них на це причин;

•   невиконання плану прибутку і нестаток власних джерел фінансування підприємства;

•   інфляційні процеси і податкова політика;

•   значне відволікання коштів у дебіторську заборгованість та надлишкові виробничі запаси;

•   низьке обертання оборотного капіталу.


 

повернутись до списку питань

 повернутись до списку предметів