Вітаю Вас, Гость! Реєстрація

Шпаргалка

Четвер, 28 Березня 2024

 

 

 

 

 

 

УПРАВЛІННЯ СПРАВЛЯННЯМ ПОДАТКІВ ПРИ ФОРМУВАННІ ДЕРЖАВНОГО ТА МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ

Існування держави залежить безумовно від податків. Вони являють собою ту частину фінансових відносин, яка пов’язана з формуванням доходів держави, необхідних для виконання нею своїх функцій.

Трирівнева податкова система, яка функціонує в Україні, дозволяє забезпечити можливість самостійного формування бюджетів всім рівням управління при розподілі окремих податків між ними.

Частина податкової маси, яка акумулюється в державному бюджеті, шляхом бюджетного регулювання перерозподіляється між регіональними і місцевими бюджетами.

Як уже згадувалось вище, податкові надходження становлять 70 відсотків доходів зведеного бюджету України.

В розрізі податків, контроль за справлянням яких покладено на державну податкову службу України, надходження до зведеного бюджету України характеризуються наступним чином.

У 2009році до Зведеного бюджету України по Вінницькій області надійшло 3046,2 млн. грн., що в 2 рази більше податкових надходжень за відповідний період 2008 року, з них до державного бюджету - 1697,3 млн. грн., що на 136,6 відсотків більше надходжень 2008 року та до місцевих бюджетів – 1348,9 млн. грн., що в 5 раз більше надходжень 2008 року.

До державного бюджету по Вінницькій області у 2009 році надійшло 1697,3 млн. грн. Бюджетні призначення виконано на 98,2 відсотки, недоодержано 31,7 млн. гривень (рис. 3.1).

У 2009 році надійшло на 454,4 млн. грн. більше, або на 36,6 відсотки, ніж у 2008 році.

У розрізі основних податків виконання планових показників по збору до державного бюджету відображено на рис. 3.2 та склало: по податку на прибуток - 112,1 відсотків, додатково одержано 36 млн. грн., по акцизному збору із вироблених в Україні товарів план надходжень виконано на 100 відсотків, по платі за землю - 106,4 відсотка, додатково одержано 8,4 млн. грн.

Не забезпечено виконання показників бюджетного розпису по окремих джерелах надходжень, зокрема:

- по збору податку на додану вартість план-графік надходжень виконано на 93,5 відсотків;

- ввізне мито - 98,7 відсотків;

- вивізне мито - 53,3 відсотка.

В розрізі основних бюджетоутворюючих податків, контроль за справлянням яких покладено на державну податкову службу України, надходження Державного бюджету наведені в табл. 3.1.

У 2009 році до державного бюджету зібрано 834,7 млн. грн. податку на додану вартість, що на 222,4 млн. грн. або на 36,3 відсотка, перевищує збір минулого року. Прогнозний показник виконано на 93,5 відсотків.

Таблиця 3.1

Динаміка збору платежів до державного бюджету по Вінницькій області за 2008-2009 рр., (млн. грн.)

Показники

Роки

Відхилення 2009 р. до 2008 р.

2008

2009

(+, -)

%

Податкові надходження

у тому числі

1242,9

1697,3

+454,4

+36,6

Податок на прибуток

271,0

332,8

+61,8

+22,8

Податок на додану вартість

612,3

834,7

+222,4

+36,3

Акцизний збір

257,2

372,6

+115,4

+44,9

 

Рис. 3.2. Динаміка темпів росту збору до загального фонду Державного бюджету України основних платежів, які контролюються ДПА України  у Вінницькій області у 2008-2009 роках, млн. грн.

У 2009 році у структурі Державного бюджету України вагому частку (45,3 відсотки) становили надходження по податку на прибуток підприємств (у 2008 році - 40 відсотків).

Протягом 2009 року до державного бюджету надійшло 332,8 млн. грн. податку на прибуток, бюджетні призначення виконані на 112,3 відсотка, додатково надійшло до бюджету 36 млн. грн.

Податковими органами забезпечено щомісячне виконання визначених завдань по податку на прибуток.

Одним з резервів розширення бази оподаткування з податку на прибуток є додаткове залучення платників до сплати податку шляхом зменшення кількості збиткових підприємств та сум збитків.

У 2009 році до державного бюджету надійшло 370,4 млн. грн. акцизного збору з вироблених в Україні товарів, що більше надходжень відповідного періоду 2008 року на 115 млн. гривень (+45 відсотків). Бюджетні призначення виконані на 90,3 відсотка.

З ввезеної продукції до державного бюджету надійшло 2,2 млн. грн. акцизного збору, що на 0,6 млн. грн. або на 22,2 відсотка більше 2008 року. Бюджетні призначення виконані на 100 відсотків.

Збільшення за 2009 рік порівняно з 2008 роком надходжень акцизного збору до державного бюджету спостерігалося по всіх групах підакцизної продукції, крім спирту, зокрема, з: лікеро-горілчаної продукції, тютюнової продукції, пива, винопродукції.

Кількість реалізованих акцизних марок на продукцію імпортного виробництва (при отриманні яких сплачується акцизний збір) у 2009 році зросла у цілому на 17,8 відсотків, з яких: на горілку та лікеро - горілчані вироби - на 76,5 відсотків, винопродукцію - на 41,4 відсотків, а на тютюнові вироби - на 8,3 відсотків, тоді як при формуванні бюджету було закладено ріст надходжень акцизного збору з імпортних алкогольних напоїв та тютюнових виробів у 2,2 рази.

Динаміка надходження податків (обов’язкових платежів), контроль за справлянням яких покладено на державну податкову службу України, до місцевих бюджетів відображено в табл. 3.2, і характеризується наступним чином: Станом на 01.01.2009 року по платежах, що контролюються податковою службою до місцевих бюджетів по Вінницькій області надійшло 1348,9 млн. грн., що на 1097,0 млн. грн. або в 4 рази більше, ніж у минулому році. В тому числі:

- по податку з доходів фізичних осіб надійшло 1036,0 млн. грн. (+845,4 млн. грн., в 4 рази);

- по платі за землю - 139,1 млн. грн. (+119,6 млн. грн., або в 6 разів);

- по податку з власників транспортних засобів - 50,8 млн. грн., (+31,9 млн. грн., або в 2 рази).

Таблиця 3.2

Динаміка надходження податків (обов’язкових платежів) до місцевих бюджетів України у 2008 - 2009 роках, (млн. грн.)

Показники

Роки

Відхилення

2009 р. до 2008 р.

2008

2009

(+, -)

млн. грн.

%

Всього податкових надходжень,

в тому числі:

251,9

1348,9

+1097,0

в 4 р.

податок з доходів фізичних осіб

190,6

1036,0

+845,4

в 4 р.

плата за землю

19,5

139,1

+119,6

в 6 р.

податок з власників транспортних засобів

18,9

50,8

+31,9

в 2 р.

 

Приріст надходжень податку з доходів фізичних осіб досягнуто за рахунок зростання доходів громадян та розширення бази оподаткування за результатами контрольно-перевірочної роботи. Крім того, з метою забезпечення виконання встановлених завдань проводилась робота по запобіганню виплат заробітної плати нижче законодавчо встановленого мінімального рівня.

Надходження єдиного податку з юридичних осіб у на 01.01.2009 склали 17,5 млн. гривень. Розрахункова база по єдиному податку з юридичних осіб за 2009 рік виконана на 115,3 відсотка.

Єдиного податку з фізичних осіб за 2009 рік надійшло 33,8 млн. грн. Виконання розрахункової бази складало 107,3 відсотків (+0,06 млн. грн.).

Плати за землю з юридичних осіб у 2009 році надійшло 50,6 млн. грн., що на 43,0 млн. грн. більше ніж за 2008 рік. Виконання розрахункової бази складало 103,8 відсотка. Надходження орендної плати за землі державної і комунальної власності з юридичних осіб зросли на 52,4 млн. грн. у 2009 році порівняно з 2008 роком.

Надходження плати за землю з фізичних осіб за 2009 рік 8,5 млн. грн., що на 7,4 млн. грн. або в 6 разів більше, ніж у 2008 році. Виконання затверджених розрахункових показників склало 106 відсотків (+0,5 млн. грн.).

У цілому надходження плати за землю зросли за рахунок збільшення площ, по яких проведена грошова оцінка земель, проведення інвентаризації земельних ділянок, наданих у користування та оренду, та погашення податкового боргу.

Надходження по податку з власників транспортних засобів юридичних осіб у 2009 році порівняно з 2008 роком збільшилися на 9,4 млн. грн. і становлять 16,1 млн. грн. Виконання затверджених показників склало 99,3 відсотка. Фізичні особи платники податку сплатили  в 2009 році 34,6 млн. грн., що на 22,4 млн. грн. більше ніж в 2008 році. Прогнозні показники по надходженням від фізичних осіб виконані на 104,5%.

По місцевих податках і зборах у 2009 році надійшло 75,7 млн. грн. Надходження в розрізі основних видів місцевих податків і зборів були наступні: по комунальному податку - 3,8 млн. грн., по ринковому збору на 2,9 млн. грн., по податку з реклами - на 0,5 млн. грн., по збору за парковку автомобілів - на 0,1 млн. гривень.