Вітаю Вас, Гость! Реєстрація

Шпаргалка

Четвер, 18 Квітня 2024

5.         Порядок підготовки облікових даних для складання звітності

Весь цикл бухгалтерського обліку від здійснення операції до складання річної фінансової звітності може бути поділений на такі етапи:

1)   відображення всіх операцій у первинних документах;

2)   аналіз операції, її визнання та оцінка відповідно до вимог ПЮ, а також відображення у певних регістрах бухгалтерського обліку (відомості, журнали);

3)   внесення записів за результатами інвентаризації щодо активів та зобов’язань до регістрів

4)   перенесення даних у Головну книгу;

5)   закриття рахунків доходів та витрат;

6)   складання оборотно-сальдового балансу;

7) складання фінансової звітності (Баланс, Звіт про фінансові результати, Звіт про рух грошових коштів, Звіт про власний капітал, Примітки).

Оборотно-сальдовий баланс - це перелік всіх рахунків із зазначенням сальдо на початок звітного періоду, оборотів за дебетом і кредитом рахунків і сальдо на кінець періоду, Він робиться на основі даних Головної книги та дає можливість перевірити рівність залишків за дебетом залишкам за кредитом та рівність дебетових та кредитових оборотів за звітний період. На основі оборотно-сальдового балансу складається Баланс та Звіт про фінансові результати.

Етапи 1, 2, 4, 5, 6 та частково 7 здійснюються підприємством щомісяця (або раз у квартал). етап 3 пов'язаний з проведенням інвентаризації. Згідно зі статтею 10 Закону "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність" періодичність проведення інвентаризації визначається власником (керівником) підприємства, крім випадків, коли її проведення є обов'язковим згідно з законодавством.

Так, проведення інветаризації є обов'язковим перед складанням річної бухгалтерської звітності, крім майна, цінностей, коштів і зобов'язань, якщо інвентаризація яких проводилась не раніше 1 жовтня звітного року, Інвентаризація будівель, споруд та інших нерухомих об’єктів основних фондів може проводитись один раз у три роки, І а бібліотечних фондів - один раз у п'ять років.

Для складання балансу необхідна велика підготовча робота, яка включає такі етапи:

1.    Складання оборотних відомостей аналітичного обліку до відповідних рахунків 1 синтетичного обліку з метою перевірки ідентичності записів у них.

2.    Складання журналів 1, 2,3,4, 5, 6 і 7 та відомостей до них.

3.    Взаємоперевірка записів кореспондуючих рахунків у відомостях і журналах

4.    Перенесення записів з журналів у Головну книгу,

5.    Складання оборотної відомості простої чи шахової форми за синтетичними Я рахункам и.

6.    Заповнення форми № 1 «Баланс» на основі даних Головної книги журналів та Я аналітичного обліку.

Серед цих етапів найбільш складними, що вимагають високої кваліфікації облікових працівників, є заповнення журналів та Головної книги.


 

повернутись до списку питань

 повернутись до списку предметів