Вітаю Вас, Гость! Реєстрація

Шпаргалка

Четвер, 18 Квітня 2024

7.       Призначення балансу, принципи побудови та структурування балансу

Баланс є основним звітним документом, що відображає фінансово-майновий стан підприємства на певну дату. Баланс - звіт про фінансовий стан підприємства, який відображає на певну дату його активи, зобов’язання і власний капітал.

Активи - ресурси, контрольовані підприємством в результаті минулих подій, використання яких очікується, призведе до отримання економічних вигод у майбутньому. Зобов'язання - заборгованість підприємства, яка виникла в наслідок минулих подій і погашення якої в майбутньому, як очікується, призведе до зменшення ресурсів підприємства, що втілюють собі економічні вигоди Власний капітал - частина в активах підприємства, що залишається після вирахування його зобов’язань.

Всі показники балансу підприємства є моментними і характеризують його фінансовий стан за активами і зобов’язаннями на певний момент часу , як правило останнього дня місяця, кварталу, року

За формою баланс є таблицею, яка складається з двох частин - активу і пасиву. В активі балансу відображають дані які характеризують наявність, розміщення та стан майна, а в пасиві — показники, які характеризують джерела утворення щ>ого майна і його цільове призначення.

Метою складання Балансу є надання користувачам повної, правдивої не упередженої інформації про фінансовий стан підприємства на звітну дату. Баланс дає можливість визначити склад та структуру майна підприємства ліквідність та оборотність оборотних засобів, наявність власного та позиченого капіталу, зміну дебіторської та кредиторської заборгованості та інших показників. Отримання такої інформації є необхідною умовою для прийняття обгрунтованих управлінських рішень, а також для оцінки ефективності майбутніх вкладень капіталу та ступеня фінансових ризиків.

Бухгалтерський Баланс складається на основі бухгалтерських записів, що підтверджені відповідними первинними документами Перед складанням балансу необхідно звірити дані на аналітичних рахунках з даними на відповідних синтетичних рахунках - звіряються початкові та кінцеві сальдо та обороти за звітний період,

З метою зіставності фінансових звітів різних періодів у Балансі наводиться інформація на початок та на кінець звітного періоду. Дані на початок переносяться в Баланс з попереднього річного звіту, а дані за кінець звітного періоду - переносять в Баланси з Головної книги, у якій згруповані дані поточного періоду..

Показники Балансу, які при визначенні підсумків вираховуються (вважаються від'ємними), у звітності наводяться у дужках. Дужки у затвердженому оригінал-макет і форм фінансової звітності надруковані і звітність без знищення дужок має подаватися всім користувачам, а в передбачених випадках - оприлюднюватися.

Статті Балансу повинні бути узгодженими та дорівнювати залишкам т аналітичних та синтетичних рахунках у Головній книзі на кінець звітного періоду.

Баланс підприємства складається на кінець останнього дня звітного періоду. Звітним періодом для складання Балансу, як і всієї фінансової звітності, календарний рік. Проміжна звітність (місячна, квартальна) складається наростаючим підсумком з початку звітного року. Форма балансу і порядок його заповнення визначаються П(с)Б02  Баланс



 

повернутись до списку питань

 повернутись до списку предметів